onsdag 22. august 2012

"sYNKESNØREr" Skyteklump eller hele snører?

Dette er et tema som ofte kommer opp,  mange har fått opp øynene for "synkesnører"
de er utrolig effektive,  og ofte øker mulighetene dine til å få fisk i vanskelige situasjoner.
Det er samtidig utfordrende med synkesnører da de krever god teknikk, men lett når en skjønner prinsippet!
uansett jeg har ihvertfall kommet frem til at jeg liker "hele snører" best!
Selv om det er mange gode snører som Guideline PT skyteklump etc...
Misliker sterkt støyen og overgangen til skyteklump systemet dog de har mindre øyner enn før.

Snører jeg ikke kunne vært foruten til mitt fiske er disse snørene, hele snører uten overganger
sinktip snører (kun tuppen på snøret er synkende)

1/ Guideline 4 Cast Sink Tip (kun 4,5meter er synk, ( fåes i Flyt/synk1 - Flyt/synk3 - Flyt/synk5) 

2/ Fluesnøre SA Mastery Wet Tip Sinking (Finnest i synk 2-3-4-5)  (dyr men extreme kvalitet)

3/ Loop Multi sinktip WF snøre 

Hele snører i synk krever mer teknikk enn med sink tip som er relativ grei skuring med kun tuppen som synkende del.
Passer til store elver eller etter fiske etter sjøørret i sjøen
men med god teknikk så fisker en effektivt i elv også med disse

1 /Scierra HMT Fluesnøre Synk3
2 /Scierra HMT Fluesnøre Synk7
3 /Rio Lake Deep 7 Synk 7
4 /SA Professional Full Sink - Synk2/synk3/synk4/synk5/synk6/  (med AST coating) slitesterkt!

I det hele tatt så begynner skyteklump systemet å bli avleggs (min mening)


 

 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar