onsdag 15. august 2012

Damekurset i Arnaelven i regi av NJFF - Norges Jeger- og Fiskerforbund gikk over all forventning!


Vi kan ikke annet enn å takke Torstein, Morten og Tommy Paulsen Styreformann i Arna Sportsfiskarlag. Bilder fra Arnasportsfiskarlag her!
utrolig flott å kunne vise kultiveringen i elven,  samt Stamfiske, vi takker Arna sportsfiskerlag for en flott del som vi ikke forventet i programmet vårt:-)
Ellers var det mange tøffe damer som møtte opp, og som jeg håper fikk noe ut av instruktør undervisningen i elven samt hadde en flott dag!
 Bildene lyger aldri;-)
Det ble tatt en laks på stang 1,9 kilo av Astrid Jansen på kurset grattis:-)



4 kommentarer:

  1. Igjen tusen takk fot et kjempe kurs :)
    Håper det blir flere!

    Neste år vil jeg være med til Frøyset ( så lenge jeg har fri da vel og merke ).

    Hilsen Randi

    SvarSlett
  2. Takker så mye Randi:-)
    Alltid hyggelig med tilbakemeldinger, det er kun da en blir bedre.
    Frøyset ble en kjempetur som forventet, en stor gjeng med damer som var sporty samt møtte opp i grisevær:-) fisk ble det også.
    kurs blir det garantert flere av det er helt sikkert!
    ellers så er det bare å gi en lyd hvis det er ting du lurer på
    alltid hyggelig å hjelpe.
    litt spent på hvordan det gikk med snørene til Loop evotec 85 + 1oo/intermediate??

    J.a.l


    SvarSlett
  3. Joda, fikk mail fra SkittFiske i dag om at varene er sendt fra lager, så da venter jeg med avreise til Sogn før pakken er i postkassen. Bestillte et evotec 100 intermediate i førsteomgang + en fortomsretter og ellers litt annet knask.

    Bestillte og en polyleader hurtigsynk, må ikke bli lei deg fordet om :) Elva jeg skal fiske i, har det med å være veldig stri, så da tenker jeg å gi det et forsøk i år, kanskje klarer jeg få flua ned til fisken med den.
    Ellers har jeg begynt å spare til Simms vadebukse!!

    Håper det kommer bilder og referat fra Frøyset turen da, spent å se hva dere fikk!!

    Hilsen Randi





    SvarSlett
  4. Konge snøre Evotec 100/Intermediate (Du klarer deg lenge med det;-)
    Bruker det nesten 80% av mitt fiske, samt tatt alle mine store lakser på det- snøret! Når det kniper er det ok å bruke Polyleader:-) det funker, men ikke det samme som hele liner!

    Til Stri elv bruker jeg ofte synktip snører (lette å fiske med skyteklump synk)
    http://www.guideline.no/9SVTFlI56n_d2Z-0ow_j1X9i_lF14lVBt6705hRnWWI.ips?template=norWebshop;pagesize=12

    Tips til litt stri elv: Fluer med tungsten/bly - Kulehodenymfer
    legge snøret litt oppover elven sånn at det synker på vei ned før du fisker
    det pleier å funke veldig bra (Bruk intermediate fortom)

    Et annet tips er at fortommen skal være litt kortere, intermediate fortom på 7fot
    Grunnen er enkel, det blir u sving på fortommen i stri elv så fluen ligger høyere enn fluen noe som ikke er gunstig for effektivt fiske
    med kortere fortom så for bedre kontakt med fluen i vannet(fisker bedre)
    - med kortere fortom er at overhodekast blir litt mindre estetisk men det gjør jo ingenting...bruker det mest til Rullekast,spey uansett.

    Buksen du må kjøpe.
    http://www.simmsfishing.com/site/women_s_gore_tex_stockingfoots.html

    Referat kommer fra Frøyset turen om ikke så lenge...

    Ellers skitt fiske:-)

    Regards
    Jim

    SvarSlett