torsdag 11. juni 2015

Knute Guide? på tide med litt oppfriskning med knuter til den seine sessongen?

Det er vel like mange meninger om knuter som det er fluefiskere rundt om i Norges vidstrakte land
Uansett jeg vil ta for meg noen som ihvertfall jeg har funnet som extremt bra til mitt fiske .....
Vil legge til at jeg Aldri bruker løkke til løkke metode til Tørrfluefiske eller ørretfiske Kun til Laks.
Øver man på disse få knutene så klarer du alle ting med ditt fluefiskeri:-) du trenger ikke flere........



  1. "Blodknuten" bruker vi til spleising av 2 forskjellige tykkelser som for eksempel fortom et bilde sier mer enn tusen ord trykk på linken:   BlodKnuten animasjon
  2. Det er også en enklere knute "Kirurg Knuten" som brukes istedenfor BlodKnuten når en har dårlig tid, den blir ikke så liten som Blodknuten men er nesten like god og mer brukt av fluefiskere   Link: Kirurg knuten (Veldig enkel)
  3. "Nåleknuten" bruker en til og feste fluesnøret til fortommen link: Nåleknuten.
  4. "Rapala knuten" brukes til fluer der du vil ha en løkke i enden. mest brukt på laksefiske eller sjøørret men også til Streamerfiske etter Ørret så er den veldig effektiv... Den gir mye bedre liv i fluen enn med en knute direkte i øyet. Link: Rappalaknuten
  5. Knyte fluen til Fortommen ved fluebytte "Clinch Knot" denne er genial enkel, sterk brukes mye til Tørrfluefiske,nymfefiske,streamer fiske  Link: Clinch Knot
  6. Denne bruker jeg til alle mine fluer når jeg bytter Crawfordsknot Link: Crawfordknot
  7. Arbor Knot brukes når du fester backingen til selve snellen Arbor Knot
  8. Albright Know bruker jeg mellom Backin og flueline den funker knall samt er liten Link: Albright Know

 Knute guide til alt du trenger hvis det er andre ting som løkkeknuter for droppers etc.....................
Animasjons knute guide på nett

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar